top of page

בינה מלאכותית

יצירה באמצעות בינה מלאכותית

  • Sigal Gorfinkel Bernat

the revolution will not be televised

הייתי מתחילה בהצהרה שהפוסט הזה לא פוליטי, כי זכויות נשים נוגעות לכלל הנשים מכל מגוון הקשת הפוליטית. אבל זו תהיה היתממות, אני מניחה. "האישי הוא פוליטי", אז הפוסט הזה מאד פוליטי במהותו.


כשניגשתי למידג' ידעתי שאני רוצה לייצר גלריית אימג'ים שעוסקים במחאה נגד ההפיכה המשפטית המתהווה, תוך התמקדות במחאה הנשית ההולכת וגוברת (יישר כוח אחיות!).


למחאה הנוכחית יש סמלים ויזואליים חזקים מאד מאד: המחאה הנשית שמאופיינת בצבע אדום: "מצעד השפחות" בווייב דיסטופי עם אסתטיקה מטריפת חושים ומדויקת שמבוססת על 'סיפורה של שפחה', כמו גם "השרשרת האדומה" מיום האישה.

וכמובן - הדגל. הלוא הוא דגל ישראל. הבחירה הטבעית הכי מדויקת וחזקה שאף איש יח"צ לא יכול לו. נראה שהציבור הרחב ניכס חזרה את דגל ישראל. לא שלך ולא שלי. שלנו. כחול ולבן.


השילוב בין שלושת הצבעם לא פשוט למידג'י. אלה שלושת צבעי דגל ארצות הברית, למשל. אז היא פולטת סבך של סגנונות תרבותיים ואתניים. אבל בסופו של דבר הסמלים עצמם חזקים כל כך והקונטרסט כל כך חזק, הצלחנו להפיק כמה אימג'ים לא רעים.


מרבית הדמויות רחוקות מלהיראות ישראליות. את דגל ישראל הייתי צריכה להוסיף כלינק בפרומפט כי מידג' לא מייצרת אותו באופן טבעי ומעוותת אותו בהגזמות. הפעם שיחקתי קצת גם עם סגנונות שונים, מחשיפה כפולה ועד קוביזם, כך שהגלריה לא הומוגנית. זה דווקא מוצא חן בעייני :)












bottom of page